Matkustan vuoden jokaisena päivänä

passissani elämänmakuisia leimoja

erilaisista tapahtumista ja kohtaamisista

monella tavalla symbolisesti ajateltuna

 

näen nyt vain polun alun

aiemmat kokemukset ovat tienviittoja

onko tarvetta uudelleen jotain kautta kulkea

vai uskallanko poiketa perinteisiltä reiteiltä

uusien valintojen mukaisesti

 

uskon ja toivon valo johdattaa kulkuani polulla

ilman niitä haparoisin pimeydessä

enkä tietäisi mitä kohti menen

jatkan hukkaamatta aikaa

astumalla jokaisen kohdan matkallani tietoisena

kaiken aikaa aistit herkkänä

 

rakastavasti minua ohjataan

koitan siihen luottaa

 

eläminen juuri nyt on ainutlaatuista

tällä polulla minun on löydettävä itseni

tehtävä omat valintani

en saa pienentää itseäni

kulkemalla muiden jälkiä

vaikka se saattaisi ikävältä tuntua

vallanhaluisista

jos pelko on vierelläkulkija

 

saan elää omassa kuplassa

kulkien rinnakkain muiden kanssa

ja vaikka en hyväksy kaikkia toisten toimintoja

voin alkaa ymmärtää

jokaisella on oma maailmansa

ja päätyä anteeksiantoon itselle

jos olen tuominnut tai kadehtinut

sillä silloin olen äänettömästi huutanut

rakasta minua

huomaa minut

kunnes tiedostan

jo ennenkuin tämä polku on kuljettu loppuun

olen itse itselleni paras rakastaja.