Joka päivä on uusi alku, vaikka eilen epäonnistuin. Tänään on toisin, ajattelen, onnistun vaikka mieli hyökkää omilla sanoillaan. Voin sitä kuunnella, silti itse päättää miten siihen suhtaudun. Turhaan kuluu energiaa, kun valittaa. Hukkaan myös energiaa, kun istun ja mietin tai itseäni kontrolloin. Turhaako on myös iloita, innostua itsestä.

En ole mitään, mieli sanoo. Kyllä minä yritän. Kaikkihan tuon osaa. Toiset osaa peittää itsensä höyheniin. Minä sanojeni kautta itseni riisun, tulen kaapista, näytän tunteeni, paljastan sisimpäni. Joku voi minua pilkata, omilla sanoillaan loukata. Silti itse päätän, annan noiden sanojen liukua paljaalla iholla, valua ajan hiekkaan.

Tässä olen minä, ainutlaatuinen. Vastapäätä olet sinä, myös täydellinen. Ei kilpailla kumpi on parempi. Ei syytellä, vaan nostetaan, kaikilla on taitoja. Vaikka vain yksi ihminen minua kuuntelee, olen hänelle tärkeä, siksi en voi luovuttaa.

Tänään on uusi alku, tänään onnistun. Mielessäni rauhoitun, vain minä tiedän, miten matkani jatkuu. Totuus löytyy itsestä.