Arvostan itseäni 

en anna kenenkään kävellä ylitseni 

kaikki mitä tarvitsen 

on se, että kuuntelen tunteitani 

mitään ei tarvitse tehdä 

miellyttääkseen toisia 

madella muiden edessä 

tehdä niinkuin muut haluaa. 

 

Arvosta itseäsi 

kulje omaa polkuasi 

pidä kiinni omista arvoistasi 

älä alenna itseäsi 

muka vaatimattomuudellasi 

niin kauan sinua potkitaan 

kuin annat sen tapahtua 

 

nouse ylös kuopasta 

lakkaa rypemästä itsesäälissä 

uskalla itseäsi ilmaista 

seisoa asioidesi takana: 

tämä on minun juttuni. 

 

Annan ja vastaanotan vain sitä 

mitä itse ilmennän 

kun elän köyhyysajattelussa 

minulla ei ole varaa - 

saan sitä 

 

kun elän vauraudessa 

vaikka vain mielikuvissa 

alan saada vaurautta elämään 

 

kun kuvittelen elämässäni olevan rakkautta 

sitä on 

tärkein olen minä itse itselle 

joka tarkoittaa 

rakastan itseä 

kuljen omilla jaloilla 

jolloin kenelläkään ei ole lupa tallata minua jalkoihinsa. 

 

Silloin elän omaa elämää 

minä elän.