kirjoitettu jossain elämäni vaiheessa

 

miten saan itseni uskomaan

että olen arvokas

minulla on vielä tehtävää tässä elämässä

vaikka mieleni on mustassa labyrintissä

 

masennus

älä kiedo minua lonkeroihisi

anna minun kellua

löytää mahdollisuus

olisiko elämässä minullekin vielä jotain  

 

pyydän

älä ole minulle vihainen

olen vaan täysin eksyksissä

elämän varjoissa

 

välillä näen välähdyksen

valo on puolellani

kun pääsen ryömimään sen vaikutuspiiriin

 

valon ja varjon vakava leikki

pääni sisällä

 

toivomus

valojuova levenee

häikäisee silmiä

 

varovaisia valokylpyjä

kunnes varmuudella

jossain kohdassa uskon

valo voittaa pimeyden.

 

 

Pohdin

otanko liian vakavasti

yhteiskunnan vaatimuksia

mietin

voinko elää omalla tavallani

pelko ulkopuolisuudesta rinnallani.

 

Tietoisuus uskoo

olen se mikä olen

haluan kylpeä

valossa ja hyväksyvässä rakkaudessa.

 

 

Marraskuu

juuri siksi kun se onkin minun syntymäkuu

saa pohtimaan elämän tarkoitusta

arvoituksellisuutta

arvaamattomissa ja syvissä tummissa vesissä.