Olen saanut elämältä paljon lahjoja

hyviä haasteita,

koviakin kokemuksia,

joiden nyt tiedän minua kasvattaneen

ja omat rajat näiden kautta löytyneet.

 

Olen saanut monenlaisia ystäviä

osa on jo tehtävänsä tehnyt ja matkani varrelle jäänyt,

uusia ystäviä saan

kun tarvitsen elämälleni peilaajaa.

 

Olen lokeroinut itseni sydämeni takaiseen pieneen tilaan

olen kuunnellut ja katsellut ympärilleni

ja pyrkinyt muiden mukaan muuttumaan

etsiessäni arvostusta ja hyväksyntää.

 

Olen paljon enemmän kuin näytän

olen muutakin kuin ammattini, jota harjoitan

olen jotain sellaista mitä toiset eivät halua nähdä eikä minussa tunnista.

 

Haluan rohkeasti olla haavoittuva

olla niinkuin itse haluan

otan itsenäisyyteni takaisin

näytän vahvuuteni ja lahjani

näytän lempeyteni, iloni ja nauruni sekä itkuni ja suruni

kaikki se mitä olen sisimmältäni.

Kuuntelen, käännyn itseeni

avaan sydämeni

päästän valon sisimpääni                          

olen majakka                                        

lähetän valoni pimeyttä halkomaan.

 

Olen rohkea

olen minä

huomaan

kaikki on minulla tässä.

Katselen, kuuntelen

pysähdyn

toimin toisin

toimimattomat asiat joutavat romukoppaan

katkeruutta ja vihaa pitäköön se, joka siitä voimaa saa

pelolle en myöskään anna valtaa.

 

Ennenkaikkea alan vähitellen ymmärtää

että saan kulkea omaa polkua

tehdä työtä omalla tavalla

vaikka siinä ei tule eläkekertymää

enkä voi rahaa sijoittaa aikaan sitten kun….

 

En lupaa mitään

uskon että elämä näyttää

mikä ei toimi enää

ja kannattelee sydämen tiellä kulkijaa.

 

Majakkapuu.jpg

 

Kaikille Uusia hienoja alkuja vuodelle 2017!